Vegansk mad - arrabiata serveringsforslag med pasta

Bonzos Arrabiata er en vegansk ret med chili og aubergine. Servér den fx som her med pasta fra Bonzo Sidedish.

Aubergine strutter af sundhed!

Aubergine er en fantastisk sund grøntsag, hvor også skrællen er smækfyldt med anthocyaniner. Især nasunin er spændende, idet det blandt andet hjælper kroppen med at rense overflødigt jern fra kroppen. Det er vigtigt, idet for meget jern ophober sig i lever og hjerte og skader vævet.

Auberginen hjælper til med at forbedre de kognitive evner, ligeledes igennem stoffet nasunin. En kraftig antioxidant der beskytter hjernens cellemembraner mod frie radikaler. Nasunin modvirker inflammation og fremmer blodgennemstrømningen i hjernen og giver kræftceller vanskelige vilkår.

Aubergine strutter af sundhed!Auberginer – gode for hjertet og meget andet

Auberginen er vidunderlig for dit hjerte. Dens fiberindhold og indhold af kalium, C-vitamin, B6 vitamin og de såkaldte phytonutrients er gode for et sundt hjerte. Og de mange antioxidanter hjælper med at reducere blodtrykket og beskytter os generelt imod de frie radikaler.

Aubergine giver også en mæthedsfornemmelse og hjælper fordøjelsen. Således spiser man ofte mindre med vægttab til følge.

Aubergine hjælper med til at regulere kolesterolniveauet, hvis du spiser aubergine regelmæssigt – ca. tre gange om ugen. Husk at auberginens vitaminer og mineraler bedst frigøres i en sammenkogt ret. Derfor har Bonzo valgt aubergine som en fast bestanddel i de veganske simreretter.

Aubergine er endvidere godt for huden, håret, energiniveauet og meget mere.

Derfor er der utrolig mange gode og sunde grunde til at spise aubergine, og hos Bonzo er vi vilde med aubergine, som vi synes, er en lidt overset grøntsag. Derfor bruger vi den ofte i vores simreretter.

arrabiataArrabiata med grillet aubergine

Prøv Bonzos veganske Arrabiata simreret. Den er tilberedt omhyggeligt med grillet aubergine, peberfrugter og tomat og nænsomt kogt sammen med løg og chili. En skøn ret til pasta eller ligeledes sammen med Bulgur-Quinoa mix fra Bonzo Sidedish. Blandingen er forkogt, så det blot tager 10 minutter at tilberede et sundt, vegansk måltid. Vegansk certificeret, så du ikke er tvivl om, at du har truffet et ægte vegansk valg.

Ragout al Paccantino – varm eller kold

Ragout al Paccantino simreretten fra Bonzo er en bombe af sundhed – uden chili! Nyd den enten kold eller varm sammen med godt brød. En herlig spise.

Den er vidunderlig i pitabrød med forkogt quinoa og/eller perlebyg fra Bonzo Sidedish. Tilføj friske tomater og avocado. En topret på 10 minutter.

Arrabiata eller Ragout al Paccantino på pizza: Fordel helt enkelt Arrabiata eller Ragout al Paccantino på en pizzabund, drys med reven – eventuelt vegansk – ost og bag pizzaen, til den bliver lysebrun. Fantastisk, enkelt og nemt, hvis I er sultne en lazy day.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *