Handelsbetingelser ved almindelige bestillinger

Se nedenfor for specifikke handelsbetingelser ved abonnement.

ERHVERVSDRIVENDE

  • BONZO ApS
  • Nordre Strandvej 180B
  • 3140 Ålsgårde, Danmark
  • Tlf.: + 45 20 20 27 22
  • E-mail info@bonzo.dk

GENERELLE BETINGELSER 

Betaling: Bonzo ApS modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.Bonzo ApS bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering: Bonzo ApS leverer på alle hverdage. Der ydes gratis fragt ved køber over 200 kr. Der ydes i de fleste tilfælde dag til dag levering ved bestillinger før kl. 14. Du er altid sikret levering inden for 1-3 hverdage (undtaget force majeure). Vi leverer med PostNord.

GENEREL INFORMATION OM RETUR/FORTRYDELSESRET

Skulle du mod forventning fortryde dit køb, har du som udgangspunkt på danske webshops 14 dages fortrydelsesret. Det vil sige, at du til enhver tid kan returnere dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du har givet meddelelse om, at du vil fortryde dit køb. Som forbruger har du ret til at teste din vare på almindelig vis – ligesom du ville gøre i en butik – og stadig have mulighed for at returnere varen. Levnedsmidler (herunder alle Bonzo produkter) er dog ikke dækket af denne fortrydelsesret (mere herom nedenfor). Hos Bonzo har vi dog undtagelsesvis valgt at yde 14 dages fortrydelsesret på hele Bonzo Wineyard vinserien.

Har du taget din vare i brug, kan du altså stadig fortryde dit køb. Dog med det meget væsentlige forbehold, at du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at teste den på almindelig vis. Det betyder, at en evt. værdiforringelse bliver fratrukket det beløb, vi refunderer til dig. Værdiforringelsen beror på en konkret vurdering hos os fra sag til sag, hvorvidt varen er forringet og i givet fald hvor meget. For levnedsmidler betyder dette, at fødevaren gerne må flyttes og undersøges og en eventuel skade på emballage betyder ikke, at varen ikke tages retur, men udgifterne hertil vil modregnes. Varerne må gerne pakkes ud af den kasse, som de sendes i, så de kan ses fysisk, men selve produktet må IKKE åbnes (OBS: Bemærk igen, at dette kun gælder Bonzo Wineyard, da alle vore øvrige levnedsmidler ikke dækkes af fortrydelsesretten). Vi skal oplyse, at alle produkter inden for kategorien levnedsmidler/fødevarer har en værdiforringelse på 100% – og du vil derfor til enhver tid få refunderet 0 DKK hvis du returnerer sådan en vare. En vin i brudt emballage vil falde under samme vilkår.

Du mister altså derfor din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, der af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Dette gælder alle Bonzos levnedsmidler.

For at udøve din fortrydelsesret, skal du meddele bonzo.dk (se kontaktoplysninger ovenfor og returadresse nedenfor) om din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved e-mail eller post).

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Herudover skal varen naturligvis tilfalde kategorier, som er dækket af fortrydelsesretten (mere herom nedenfor).

Din fortrydelsesret løber fra det tidspunkt, du modtager varen.

Du hæfter for enhver eventuel forringelse af varens værdi, hvis denne skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Bemærk venligst, at dette ikke dækker vore levnedsmidler dækket under Bonzo Classic og Bonzo Vegan serien samt vores sidedishes (mere herom nedenfor).

Bemærk venligst:

  • I henhold til bekendtgørelsen om forhandling af levnedsmidler, ydes der ingen fortrydelsesret/retur for levnedsmidler. Levnedsmidler dækker alle Bonzos fødevarer (herunder Bonzo Classic serien, Bonzo Vegan serien og vores måltidskasser og sidedishes).
  • For alle andre varer end levnedsmidler ydes 14 dages fortrydelsesret. Som god service for vores kunder har vi valgt også at yde 14 dages fortrydelsesret på vores vine i Bonzo Wineyard.
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse.
  • Du kan altid fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Vin er som udgangspunkt undtaget fortrydelsesretten, men bonzo.dk tilbyder dog 14 dages returret på vin, såfremt disse tilbageleveres i samme stand og mængde. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen, til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, hvis din vare er dækket af denne fortrydelsesret og lever op til reglerne om returnering. Beløbet bliver overført til det kort du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen. Din eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

FORTRYDELSESFORMULAR

Når du ønsker at sende en vare retur, så kan du vælge at benytte dig af vores gratis standardfortrydelsesformular (tryk her for at downloade), som gør det hele lidt nemmere. Dette er ikke obligatorisk, du må altså også gerne sende os en direkte mail eller fysisk brev med alle de relevante oplysninger, hvor du gør opmærksom på, at du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten.

RETURNERES TIL

  • BONZO ApS
  • Nordre Strandvej 180B
  • 3140 Ålsgårde, Danmark

Kontakt os altid inden du sender en vare retur. Bemærk venligst, at vi IKKE modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Klagemuligheder

Har du en klage over et produkt, købt på vores webshop, eller over en kendelse i forbindelse hermed, så kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35,
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse info@bonzo.dk.


Abonnementsbetingelser

Disse handelsbetingelser er gældende, når du bestiller et abonnement hos Bonzo. Betingelserne er senest opdateret d. 15 april 2020.

Når du opretter dig som abonnent hos Bonzo, skal du acceptere Handelsbetingelserne. Du opfordres derfor til at læse Handelsbetingelserne grundigt igennem, inden du opretter dig som abonnent.

Muligheder for bestilling

Du kan bestille dit abonnement på følgende måder:

For at bestille vælger du den kasse, som du ønsker at abonnere, og hvor mange gange om måneden du ønsker levering. Efter du har den ønskede kasse betaler du for første levering, hvorefter du modtager en kvittering på dit abonnement. Vi sender en bekræftelse, hver gang din måltidskasse sendes afsted fra vores lager.

Du er forpligtet til altid at orientere os, hvis du ændre adresse for levering, skifter email, telefonnummer eller anden informati

on vigtigt for dit abonnement.

Du kan til hver en tid ændre dit abonnement på bonzo.dk ved at logge ind på din bruger tilgå it abonnement. Her har du mulighed for at: ændre leveringsfrekvens, pause eller opsige dit abonnement, eller ændre i hvilke måltidskasser du abonnerer på. Dit abonnement er kontinuerligt, hvorfor det fortsætter indtil du pauser eller opsiger det. Det er gratis at pause og opsige dit abonnement og der er ingen binding (læs mere under opsigelse nedenfor).

OBS: Det er ikke alle produkter, der kan købes på abonnement.

Betaling

Bonzo modtager abonnementsbetaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. Bonzo bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Procedure for fornyelse og sletning af kortnummer

Du kan til hver en tid skifte eller slette dit kortnummer fra vores system. Dette kan du gøre direkte via din konto, som du opretter, når du bestiller dit abonnement. Det gør du herinde: https://www.bonzo.dk/din-side/ under feltet subscriptions. Vi kan også hjælpe dig med at slette dine oplysninger på telefon 50 43 24 52 eller over mail emil@bonzo.dk.

Levering

Bonzo er leveringsdygtige i hele Danmark (undtaget ikke trofaste øer, Grøland og Færøerne). Levering foregår i samarbejde med GLS. Dine måltidskasser kan leveres både til pakkeshop og til direkte til døren afhængigt af, hvad du har valgt under bestilling. Hvis du har valgt levering til døren, men ikke er hjemme under levering, så afleveres din bestilling ved nærmeste pakkeshop.

Bonzo leverer alle hverdage med en forventet leveringstid på 1-2 hverdage. Skulle der opstå problemer, så tager vi fat i dig straks. Der ydes gratis fragt på alle abonnementer til pakkeshop.

Opsigelse og pause

Du kan opsige dit abonnement til hver en tid og uden binding. Bemærk dog på grund af behandlingstid, at alle afbestillinger (inklusiv pause) skal sendes senest 5 hverdage inden aftalt levering. Du kan ikke opsige din første bestilling.

Opsigelse kan gøres på flere måder. Det nemmeste er, at du logger ind via bonzo.dk og afbestiller under din konti. Du har også mulighed for at afbestille ved at sende en mail til info@bonzo.dk eller kontakte os på telefon 20 20 27 22.

Husk, hvis du blot ønsker en pause i din kasse for en periode, så du kan du sætte dit abonnement på pause via hjemmesiden eller ved at kontakte os.

Fortrydelsesret

Alle abonnementer på måltidskasser på bonzo.dk er omfattet af de gældende regler for fødevarer, hvorfor der ikke ydes fortrydelsesret.

Reklamation

Der gælder reklamationsret efter købeloven. Eftersom fødevarer ofte har en kørere holdbarhed end almindelige produkter tages denne holdbarhed i betragtning ved en reklamation over mangler. Vi kan kontaktes alle hverdage på mail: info@bonzo.dk og på telefon: 20 20 27 22.

Alle reklamationer skal foretages så hurtigt som muligt. Dette gælder både i forhold til levering af selve måltidskasse (også hvis den slet ikke er leveret) og til selve madvarerne. Reklamationer besvares altid på mail og sager håndteret over telefonen medfølges af et referat på mail.

Skulle vi mod forventning ikke kunne finde en løsning på din reklamation, så kan du vælge og klage over din bestilling hos Bonzo. Læs mere om klagemuligheder under vores generelle betingelser: https://www.bonzo.dk/bonzo-dk-handelsbetingelser/.

Ændring af abonnementsbetingelser

Bonzo forbeholder sig retten til at ændre siden betingelser uden varsel og med øjeblikkelig virkning (inden for rimelighedens grænser). Ændringer der direkte påvirker dit abonnement varsles altid 1 måned før og skal godkendes før de træder i kræft (med undtagelse af prisændringer ift. gældende indeks inflation). Ved manglende godkendelse efter 7 hverdage opsiges dit abonnement. Alle ændringer vil altid fremgå på bonzo.dk og påvirkes dit abonnement, så kontakter vi dig direkte per mail.

Erhvervsdrivende og kontakt

  • BONZO ApS
  • Nordre Strandvej 180B
  • 3140 Ålsgårde, Danmark
  • Tlf.: + 45 20 20 27 22
  • E-mail info@bonzo.dk

Hvis du har spørgsmål til dit abonnement, vores betingelser eller andet, så kan du kontakte os på mail: info@bonzo.dk eller telefon: 20 20 27 22.